topleft
topright
Dnes je 12.12.2019, Meniny má Otília

Análny kolík: len 5,80

9988-1.jpg

 

 

Guličky: len 6,90 Eur

3122.jpg

 

 

Putá: len 6,40

puta.jpg

 

 

Špargľa proti lupinám icon_zdravie.png
Hodnotenie čitateľov: / 1
SlabéVynikajúce 
Napísal tabu   
30.07.2013
spargla1.jpeg Príčinou vysušovania a odlupovania pokožky na hlave, tvorby mastných alebo suchých lupín je nedostatočná imunitná ochrana vlasovej pokožky. Prispievajú k nej aj hormonálne poruchy (napr. obdobie prechodu), stres, nedostatočná hygiena, príliš časté alebo zriedkavé umývanie vlasov, nadmerné používanie vlasovej kozmetiky aj obezita. Nesprávna výživa vedie k obmedzeniu aktivity látkovej premeny vo vlasoch.  

Možné je aj napadnutie pokožky pliesňami: lupiny často vyvoláva pityrosporum, mikroorganizmus patriaci medzi kvasinky. Musíme proti nemu cielene bojovať, lebo tu nám žiadne kozmetické prostriedky nepomôžu. Liečbu neodkladajme, inak hrozí ďalšie štádium choroby, ako je zápal kože, lámavosť vlasov a ich vypadávanie.

 

Okrem liečebného šampónu účinného proti kvasinkách dbáme na správnu výživu. Bunky vlasovej pokožky sú obzvlášť chúlostivé na voľné radikály, ktoré oxidujú a ničia mastné kyseliny v membránach buniek. Dôsledkom je zvýšený cholesterol a mŕtve bielkoviny, ktoré sa spoločne odlupujú v podobe lupín. Dôležitý pre zdravú, primeranú produkciu mazových žliaz je vitamín zo skupiny B - biotín, ktorý sa vytvára v zdravej črevnej flóre, ale výhradne pri konzumácii zdravej stravy a výkonných slizniciach. Pri nedostatočnej výžive (fast foody, polotovary atď.) sa črevná mikroflóra odbúrava a vyrába nedostatočné množstvo biotínu. Strava musí byť bohatá na účinné látky, ktoré obnovia imunitnú ochranu vlasových folikulov a podporia látkovú premenu. 

 

Zelenina bohatá na sacharidy vytvára zdravú črevnú mikroflóru, čím prispieva k tvorbe biotínu - patria sem zemiaky, kapusta, strukoviny, kaleráb, zeler, reďkovka, repa, cibuľa, špargľa, kukurica, baklažán a uhorky. Stopový prvok selén - imunitná látka pre bunky vlasovej pokožky - nájdeme v špargli, cesnaku, hubách a koreňovej zelenine. Vitamín E chráni mazové bunky vlasovej pokožky pred oxidáciou (a súvisiacou tvorbou lupín). Nájdeme ho v sóji, olivách, kukurici, fazuli, všetkých semenách a jadierkach, ako aj v rastlinných olejoch. Dôležitý zinok obsahujú tekvicové a slnečnicové semienka, sezam a mak, ale aj brokolica, ružičkový kel, cibuľa, strukoviny a kukurica.

Proti lupinám pomáha vystavovať vlasy slnku - pol hodiny denne podporí prekrvovanie kože, čím sa urýchli vysušovanie pokožky a zníži sa množstvo lupín.

 

Varená špargľa

 

Pre 1 osobu:

Potrebujete:

5 menších zemiakov, 250 g čerstvej špargle, soľ, 30 g kokosového oleja, 20 g parmezánu, petržlen

 

Príprava:

spargla.jpegZemiaky varíme v šupke v osolenej vode asi 15 min. Medzitým olúpeme špargľu a varíme v dostatočnom množstve vody 10 minút. Ošúpeme zemiaky, rozdelíme na tanier a pokvapkáme kokosovým olejovm. Špargľu rozložíme vedľa zemiakov, posypeme parmezánom a rovnako pokvapkáme kokosovým olejom. K špargli môžeme podávať limety alebo tofu.

 

Komentár
Pridaj
Komentuj (Pri komentároch nepouzivajte prosim diakritiku)
Meno:
Názov:
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
www.tabu.sk
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates