topleft
topright
Dnes je 12.12.2019, Meniny má Otília

Análny kolík: len 5,80

9988-1.jpg

 

 

Guličky: len 6,90 Eur

3122.jpg

 

 

Putá: len 6,40

puta.jpg

 

 

Ako sa zbaviť tuku icon_zdravie.png
Hodnotenie čitateľov: / 1
SlabéVynikajúce 
Napísal tabu   
09.07.2013

46-z-5-13.jpg Pravidlá diéty

Predstavíme si pár užitočných pravidiel, ktoré fungujú bez ohľadu na to, či žijete vo veľkej rodine alebo ste starý mládenec.

Pravidlo číslo 1:

Nediétujte!

To, aby človek žil zdravo, vôbec neznamená, že musí držať diétu. Stačí si zaviesť vhodné spôsoby správnych stravovacích návykov.

Diéty, ktoré nejakú zložku stravy zakazujú, nefungujú, pretože sú v rozpore s ľudskou prirodzenosťou. Keď viete, že niečo nemôžete, automaticky to chcete. Ak sa takáto diéta naordinuje dieťaťu, môže spôsobiť hotovú katastrofu. Často sa stáva, že deti naschvál rebelujú a jedia práve to, čo majú zakázané v ešte väčších množstvách alebo, naopak, keď nemôžu mať to, čo chcú, nejedia vôbec nič a môže sa to skončiť naozaj vážne, napríklad anorexiou.

 

Pravidlo číslo 2:

Nič si nezakazujte!

Nezakazujte si svoje obľúbené jedlo. No nejedzte ho každý deň. Zamyslite sa nad tým, ako často jete nezdravé jedlá. Potom si určite pravidlá. Vašu obľúbenú klobásku si dajte napríklad v pondelok, ale ďalšie dni jedzte menej tučnú náhradu, napríklad hydinové párky.

 

Pravidlo číslo 3:

Jedzte výživne a zdravo!

Keď sa v obchode pozriete na etiketu výrobku a prečítate si, aké má výživové hodnoty, koľko obsahuje živín a koľko kalórií, zaberie vám to len chvíľku a nepotrebujete na to ani akademický titul, no môže to znamenať veľa pre vaše zdravie. Vyberajte si jedlá, ktoré majú vysokú výživnú hodnotu, ale málo kalórií.

 

BOJ S KILAMI POMOCOU SPRÁVNEHO STRAVOVANIA

Riešenie číslo 1:

Všetko si dopredu naplánujte!

Dohodnite si stravovací plán, na ktorom sa spolupodieľa celá rodina. Každú nedeľu strávte pol hodiny spolu a dohodnite sa na jedálnom lístku na celý budúci týždeň. Určite si presné menu na každý deň. Podľa toho aj nakupujte, aby jedlo, ktoré potrebujete, bolo vždy poruke, a všetko nezdravé a nepotrebné nechajte pekne na pultoch supermarketu. To, čo máte a nemáte doma, ovplyvní aj stravovacie návyky detí. Výskum na Harvarde zistil, že v rodinách, v ktorých jedia všetci spoločne, deti konzumujú viac kalcia, vlákniny, železa a vitamínov B6, B12, C a E a menej tuku ako v rodinách bez pevne určených stravovacích návykov.

 

Riešenie číslo 2:

V plánovaní buďte praktickí!

Dopredu si uvedomte nástrahy, ktoré vás cez týždeň čakajú a ktoré by mohli zničiť váš stravovací plán. Keď si ich uvedomíte, môžete sa na ne pripraviť. Ak je utorok príliš hektický a viete, že jedlo nestihnete pripraviť, objednajte si pizzu. Nezabudnite so dopredu napísať do vášho plánu. A ak napríklad vo štvrtok bude dosť času na varenie, pripravte si chutné zdravé jedlo.

 

Problém: Vynechávate najdôležitejšie jedlo dňa. Keď sa človek stále ponáhľa, prvé, čo vyškrtne, sú raňajky.

Riešenie: Vstávajte o 6:55 namiesto o 7:00 hod.

Nepotrebujete viac ako päť minút, aby ste si pripravili toast, zohriali ovsené vločky alebo spravili párky či pripravili niečo iné. Štúdie ukázali, že ľudia, ktorí si doprajú raňajky, zjedia menej počas dňa. Keď počas dňa jete v pravidelných intervaloch, prísun živín aj kalórií je rovnomerný a predídete veľkým deficitom, ktoré spôsobujú návaly žravosti. Je to ten najlepší spôsob, ako kontrolovať príjem tuku.

 

30-B-02-08.jpgProblém: V reštaurácii sa vždy prejete. Človek chce za svoje peniaze dostať to, čo mu prináleží. Keď sa to skombinuje s mentalitou všetkých jedákov, ktorí tanier vždy úplne "vyčistia", môžeme to pridať do návodu na diétnu katastrofu.

Riešenie číslo 1: Preskočte predjedlá. Väčšina z nich obsahuje veľa kalórií. Keď sa im vyhnete, odškrtnete si z vášho reštauračného menu stovky kalórií.

Riešenie číslo 2: Vždy si objednajte šalát. Ako prvé si dajte výživnejšie jedlo, čím zasýtite váš apetít. Takto si môžete užiť aj predjedlo. Potom nasleduje šalát, a ak si nie ste istí, akí dresing si vybrať, dajte si octový. Je zdravý, chutný a bez kalórií.

Riešenie číslo 3: Odneste si pol porcie domov. Požiadajte čašníka, aby porciu rozdelil na dve polovice a jednu polovicu vám zabalil so sebou ešte pred tým, ako jedlo dorazí na stôl.

Riešenie číslo 4: Uvedomte si, kedy máte dosť. Keď sa žalúdok začne zapĺňať, produkuje hormón, ktorý sa nazýva grelín, ten oznámi vášmu mozgu, že máte prestať jesť. Poslúchnite ho! A jedzte pomaly. Ak jedlo do seba príliš nehádžete, mozog nestihne zareagovať včas.

 

Tu je šesť spôsobov, ako spomaliť.

1.Krájajte si jedlo na malé kúsky. Keď si dávate malé sústa, spomalíte rýchlosť, akou sa váš žalúdok zapĺňa.

2.Po každom súste zložte príbor na stôl. Opätovné zdvihnutie a krájanie ďalšieho kúska jedenie spomaľuje.

3.Žujte poriadne. Dôkladne požujte a prehltnite každý kúsok, kým si vezmete ďalší.

4.Pite veľa vody. Počas jedla často pite, voda žalúdok tiež zapľňa.

5.Viac konverzujte, menej žujte. Použite večeru na to, aby ste predĺžili čas (priemer v USA je 14,5 minúty), ktoré denne strávite v rozhovore so svojou rodinou.

6.Kontrolujte, či ste ešte stále hladní. Keď jete, pýtajte sa sami seba, či ste ešte stále hladní. A ak nie, prestaňte jesť!

Riešenie číslo 5: Zapamätajte si, že nejete posledný krát v živote. Pokiaľ vás nezasiahne blesk alebo podobne neprevdepodobná katastrofa, keď vyjdete z reštaurácie, budete jesť opäť. Tak sa zbytočne neprejedajte.

 

Problém: Jete až do prasknutia. Čo sa týka jedenia, nemali by ste si brať príklad zo zvierat. Zvieratá vo voľnej prírode musia rátať aj s nedostatkom, takže keď sa dostanú ku koristi, doslova žerú, až kým sa im brucho nedotýka zeme. Chvatné jedenie je prirodzené aj pre nás. Zdedili sme to ešte po našich zvieracích predkoch. No sme mysliace bytosti, preto by sme sa k tomu mali uchyľovať jedine v prípade, že nám naozaj hrozí hladovanie. Je načase vzoprieť sa "žracím" pudom.

Riešenie číslo 1: Upracte si v komore! Vymeňte čipsy, keksíky a všetky maškrty za zdravé jedlá, ktoré obsahujú málo uhľohydrátov, ale veľa bielkovín, vitamínov a vlákniny - celozrnné krekry, ovsené vločky, ovocie, zeleninu, syry a jogurty. Jedlá, ktoré obsahujú vlákninu a bielkoviny, sa dlhšie trávia, takže v žalúdku zaberú miesto rôznym nezdravým "pochúťkam". Okrem toho bielkoviny a uhľohydráty obsahujú o polovicu menej kalórií ako tuk.

Riešenie číslo 2: Vyviňte si stratégiu počas cestovania. Všetky zdravé veci, spomenuté vyššie, sú ľahko prenosné. Vezmite si nejaké so sebou do auta a nechajte si niečo aj v kancelárii. Predítete tak možným návalom žravosti z dôvodu škŕkajúceho žalúdka.

 

V Bassettovom výskumnom centre v Cooperstowne, štát New York, robili štúdiu o nadváhe. Obézni majitelia boli popárovaní so svojimi prejedenými štvornohými miláčikmi a naordinovala sa im kúra - každodenná spoločná vyše kilometrová prechádzka. O šesť mesiacov neskôr sa všetci postavili na váhu. Dvojnožci schudli 1,5 kg, no štvornožci až 2,5 kg.

 

Prvý krok je najdôležitejší

Nikomu sa ešte nestalo, že sa ráno zobudí a zistí, že cez noc sa z neho stal tučko. Za svoje veľké brucho môžete viniť roky napchávania sa smaženými pochúťkami a sladkosťami. No už aj malá zmena bude mať pozitívny vplyv na vaše zdravie. Rozmyslite si, čo bude pre vás prvým krokom k úspechu, zrealizujte to, a potom postupne pridávajte ďalšie malé zmeny.

 

 

 

 

 

 

 

Komentár
Pridaj
Komentuj (Pri komentároch nepouzivajte prosim diakritiku)
Meno:
Názov:
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
www.tabu.sk
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates