topleft
topright
Dnes je 17.11.2019, Meniny má Klaudia
inz1-8-2019.jpg 
maxim-zurich-20x28-7-2018.jpg 

i2.jpg

100% SEX LIVE VOLAJ

 

0988 572 413

0988 500 894

0988 750 154

Akcia! DUREX LONDON

london25.jpg

 

 

30-a-11-10.jpg

Mladí, sexi chlapci

NAŽIVO!

 

0986 512 493


 

 

 

montecarlo-12-2017.jpg 

 

Prihlásenie






Zabudli ste heslo?
Nemáte účet? Vytvorte si ho!
Spánok alebo nespavosť icon_zdravie.png
Hodnotenie čitateľov: / 1
SlabéVynikajúce 
Napísal tabu   
20.02.2013

30-unava3-11-12.jpg Spánok je výsledkom prirodzeného rytmu obehu energie. O 23-tej hodine je jangová energia (čchi) najsilnejšia. A to je pre telo ideálny čas vrátiť sa k odpočinku, obnove energie. Ľudia by preto nemali zostávať po jedenástej večernej hore. Je to tiež čas, kedy si telo vytvára jangovú energiu (čchi), ktorá poskytuje energiu potrebnú pre fyzické a duševné aktivity v priebehu dňa.

 

Spánok a pečeň

Čchi tela a krvi prechádzajú vo dne i v noci každým orgánom a vyživujú ich. Rôzne nočné časy majú na rôzne orgány väčšie či menšie vplyvy. Napríklad medzi prvou a treťou hodinou rannou je krv a čchi najsilnejšia v pečeni a ich meridiánoch (energetické siete naplňjúce funkciu pečene). Preto je pre funkciou tohto orgánu nevyhnutné, aby sme v túto dobu spali. V čínskej medicíne nesie pečeň neuveriteľný náklad zodpovednosti, a to na poli fyzickom, duševnom i citovom. Energia pečene usmerňuje náladu, zažívanie, menštruáciou, snívanie, zrak, "prepínač" spánku a bdelosti a hladký tok energie po celom tele. Má na starosti plánovanie aj realizáciu a vyživuje všetky bunky spojivového tkaniva od väzov až po nechty. Pečeň je na záporné emócie, ako sú zlosť a nenávisť, nesmierne citlivá. Ak sa ľudia o pečeň dobre nestarajú, ľahko sa rozčúlia a nechajú vyviesť z miery. Takže vznikajú vážne následky, ak človek nechodí spať v čase, kedy má.

 

Pre silné telo

30-unava1-11-12.jpg Ďalším dôležitým orgánom, ktorý čchi a krv vyživujú, sú pľúca. Tie sú najsilnejšie od tretej do piatej hodiny rannej. Pľúcna sústava sa stará o dodávanie kyslíka do tela, obranu proti infekciám a výživu pre kožu. Tiež pomáha regulovať metabolizmus vody a potravy. Keď ste citovo rozrušení, stravujete sa nezdravo, ste vystavení znečistenému životnému prostrediu alebo máte infekciu, to všetko narúša vaše orgánové systémy a meridiány a môže viesť k poruchám spánku. Napríklad ak nemáte dostatok energie v obličkách (hlavný zdroj ochladzovacej energie), ktorá by vyrovnávala energiu v srdci (hlavný zdroj zahrievacej energie), nemôžete zaspať, pretože máte príliš mnoho zahrievacej energie, a to vedie k nespavosti. Ak nie je jangová energia v pečeni v rovnováhe s jingovou energiou v pečeni, ľudia môžu mať nočné mory, môžu byť námesační alebo môžu zažívať syndróm nepokojných nôh. Ak nie je dostatok čchi v slezine a pľúcach, telo si nahromaďuje tuk a hlien, ktorý môže zablokovať dýchacie cesty a viesť k obštrukčnej spánkovej apnoe (zástava dychu). Aj preto sú poruchy spánku z pohľadu čínskej medicíny povrchovým prejavom hlbšej nerovnováhy v telesných energiách. Tieto nerovnováhy vedú k zdravotným problémom, ktoré môžeme často vyriešiť iba úpravou životného štýlu - správne jesť, meditovať, cvičiť a redukovať stres.

 

Starodávna liečba

Tým, ktorí majú závažnejšie príznaky, možno vrelo odporučiť liečbu akupunktúrou a bylinkami. Posledná vec, ktorú by ste mali robiť, je príznaky maskovať tým, že si vezmete tabletky na spanie.

 

Čo radí čínska medicína na zdravý spánok

Ľudia prespia takmer jednu tretinu svojho života. Dobrý spánok je pre zdravý život veľmi dôležitý. Čo sa počas spánku deje? Telo sa počas neho uvoľní, obnovuje a upravuje. Po zdravom nočnom spánku sa človek prebudí osviežený. To preto, lebo v spánku sa odohráva mnoho procesov, napríklad sa vytvára väčší počet rastových hormónov, ktoré spaľujú tuky a rozvíjajú svalstvo. Spánok je zároveň čas, kedy telo prechádza zložitou reguláciou imunitného systému. Štúdie ukazujú, že keď sa ľuďom odopiera spánok alebo je chronicky obmedzený, znižuje sa im počet lymfocytov typu T, a naopak, stúpa počet zápalových cytokínov. Sú náchylní na prechladnutie a chrípku. V priebehu hlbokého spánku sa uvoľňujú svaly a rozširujú cievy, čo vedie k lepšiemu krvnému obehu a prenosu informácií v mozgu. Spánok teda nie je pasívny proces, ale vysoko aktívny. Ľudia, ktorí sa domnievajú, že spať je strata času, a pokúšajú sa spánok umelými prostriedkami skrátiť, dočkajú sa akurát výrazného úpadku svojho zdravia.

 

Ako dlho máme spať?

30-x-11-12.jpg Koľko spánku by sme si mali dopriať, záleží na našom veku. Čím sme starší, tým menej ho potrebujeme. Novorodenec potrebuje 14 až 15 hodín spánku, batoľa 12 až 14 hodí, dieťa školského veku 10 až 11 hodín a nám dospelým stačí 7 až 9 hodín. Tí, ktorí majú chronické problémy so spánkom, alebo tí, ktorých spánok je chronicky nekvalitný, alebo tehotné ženy môžu potrebovať zvýšenú dávku spánku. U seniorov môže dochádzať k prerušovanému spánku, a tak si možno musia zdriemnuť aj cez deň. Všeobecne povedané, dospelí jedinci, ktorí spia menej ako šesť hodín a viac ako deväť hodín, môžu mať kratšiu dĺžku života. Mnohé výskumy sa v minulosti zamerivali na zisťovanie toho, čo sa stane, keď je ľuďom odopretý spánok po dobu 48-96 hodín. Príznaky, ktoré sa objavili, zahŕňali ospalosť, stratu vlasov, podráždenosť, nervozitu a psychózu. Dnes sa vedci zameriavajú na výskum skracovania spánku a bádajú, čo sa stane, keď sa v noci spí menej ako šesť hodín. Niektorí ľudia majú vtedy tendenciu k hyperaktivite a prežívajú nepokoj, zatiaľ čo druhí sa cítia unavení a ospalí.

 

Najlepší čas na spanie

V súčasnosti sa ľuďom radí, aby chodili do postele aj vstávali každý deň v rovnakom čase, avšak veľmi málo vedcov hovorí o tom, kedy je ten pravý čas ísť spať. Dr. Christian Gulleminault zo Stanfordskej univerzity vykonal predbežnú štúdiu ôsmich mužov, ktorí strávili jeden týždeň v spánkovom laboratóriu. Jeho výskum sa orientoval na ich správanie a mieru fungovania pri simulačnom riadení vozidla, pamäťových testov a testoch pozornosti. Účastníci výskumu mali dovolené spať dve noci 8,5 hodiny a ďalších sedem nocí iba štyri hodiny. Jedna skupina spala sedem dní od 22:30 do 2:30, zatiaľ čo tá druhá od 2:15 do 6:15. Ako by sa dalo očakávať, skrátený spánok ovplyvnil všetkých mužov. Výsledky testov pozornosti po 8,5-hodinovom spánku sa výrazne líšili od výsledkov zistených v posledný deň skráteného spánku. Ale rozdiely sa objavili aj u oboch skupín. Tí, čo išli spať skôr, dosiahli lepšie výsledky v testovaní pozornosti a tiež stupeň ich spánkovej výkonnosti (percento času stráveného spánkom) a spánkovej latencie (čas strávený zaspávaním) bol lepší. Tieto výsledky nepostačujú na to, aby nám povedali, kedy je najlepší čas na spánok, avšak ukazujú, že spánok v rôznych časových sekciách prináša jednoznačne rozdielne výsledky.

 

Komentár
Pridaj
Komentuj (Pri komentároch nepouzivajte prosim diakritiku)
Meno:
Názov:
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >

Akcia! DUREX GLYDER

ambass25.jpg

 

 

inz82019.jpg 

 rakusky-klub_1-17.jpg

as.jpg 

HĽADÁŠ SEX A ZÁBAVU?

ZAVOLAJ NA:

0988 500 891

0988 200 481 

0988 750 118

0988 750 154

  

Fantastický! len 10

4160-1.jpg 

Video na mobil

33-1-09-07.jpgChceš sa na mňa

pozer?

Pošli sms SXT na číslo

7505 a dostaneš video

na mobil, kde ma

uvidíš! Cena 0,478 Eur

za kus. (Musíte mať nadstavený WAP)

 

 

Atlantis G: len 14,90

4910.jpg

 

 

kvatrofin-3-18_1.jpg 

 

 

Guličky: len 5,90

3120.jpg

 

 

 

 
www.tabu.sk
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates