topleft
topright
Dnes je 15.10.2019, Meniny má Terézia

Análny kolík: len 5,80

9988-1.jpg

 

 

Guličky: len 6,90 Eur

3122.jpg

 

 

Putá: len 6,40

puta.jpg

 

 

Mýty o bolesti chrba icon_zdravie.png
Hodnotenie čitateľov: / 1
SlabéVynikajúce 
Napísal tabu   
14.03.2012

39-4-4-10.jpg Pri bolestiach chrbta ide o bolesti typu ostrých bodnutí, inokedy o tupé bolesti. Štatisticky skôr alebo neskôr až osem z desiatich ľudí má nejaké bolesti chrbta. Povedzme si, aké mýty kolujú o tejto chorobe.

 

Mýtus: ak budete na stoličke rovno sedieť, nebude vás nič bolieť.

Samozrejme, že hrbenie sa pri sedení je zlé. Ale ak sedíte príliš rovno a trvá to už niekoľko hodín, pôsobí na chrbticu silný tlak. Niekoľkokrát denne je dobre uvoľniť sa na stoličke s nohami na podlahe a veľmi pomaly ohnúť chrbát mierne smerom k stehnám.

 

Ešte lepšie však je postaviť sa, napríklad keď telefonujete alebo čítate materiály.

 

Mýtus: zdvíhanie ťažkých predmetov spôsobí poškodenie chrbtice.

Nie je dôležité, ako ťažký predmet dvíhate, dôležité je to, ako ten predmet zdvíhate. Je samozrejmé, že by ste nemali zdvíhať niečo, čo je pre vás evidentne príliš ťažké. Keď sa chystáte niečo zodvihnúť, približte sa až tesne k zdvíhanému predmetu, majte akoby rovný chrbát, hlavu zdvihnite hore. A predmet zdvihnite nie pomocou chrbta, ale v kolenách pokrčených nôh.

 

Mýtus: pri bolestiach chrbta je lepšie zostať v posteli, až pokiaľ bolesti nezmiznú. 

Áno, odpočinok pomôže akútnemu zraneniu chrbta, ktoré spôsobuje silnú bolesť chrbta. Avšak nie je správne zostať dlhodobo na lôžku. Dva či tri dni v posteli bolesti chrbta určite ešte viac zväčšia.

 

Mýtus: bolesti chrbta vznikajú vždy nejakým zranením.

Bolesti majú širokú paletu príčin. Ide o degeneráciou stavcov, infekčné ochorenia, rôzne typy chorôb, ba dokonca aj dedičné dispozície môžu zohrať významnú úlohu pri bolestiach chrba. 

 

Mýtus: jedna z najviac rozšírených neprávd je, že ľudia s nadváhou trpia omnoho viac bolesťami chrbta.

Pravidelný pohyb významne napomáha nielen formovaniu dobrej postavy, ale aj dobrému stavu celého chrbta a predchádza jeho bolestiam. Najviac bolesťami trpia práve tí ľudia, ktorí počas celého týždňa posedávajú či polihujú a až cez víkend sa z nich stávajú bojovníci za zhadzovanie nadbytočných kíl a naberanie kondičky.

 

Mýtus: chudí ľudia nemávajú bolesti v chrbtici.

Nezáleží na tom, koľko človek váži, bolesti môže pociťovať hocikto. Faktom však je to, že príliš chudí ľudia, napríklad dievčatá, ktoré sú postihnuté anorexiou - poruchou príjmu stravy a sú teda extrémne vychudnuté, môžu mať vážne problémy s chrbticou v dôsledku úbytku kostnej drene, čoho dôsledkom býva zlomenina stavcov či stavcových výbežkov.

 

Mýtus: športovaním si najčastejšie privodíte bolesti chrbta. 

Tento názor je veľkým omylom. Pravidelné cvičenie je tou najlepšou prevenciou. Aj ľudia, ktorí trpia akútnym úrazom a bolesťami v dolnej časti, môžu začať s ľahkými cvikmi a postupne zvyšovať intenzitu cvičenia. Akonáhle bolesti odídu, mali by cvičenie zaradiť do svojho života ako prevenciu proti bolestiam chrbtice.

 

Mýtus: príliš tvrdý matrac v poseli výborne prospieva chrbtici.

V Španielsku robili výskum, ktorý potvrdil, že ľudia spávajúci na stredne mäkkom matraci (keď pacienti uviedli mäkkosť matracu 5,6 z desaťbodovej stupnice), mali menšie bolesti chrbta ako tí, ktorí mäkkosť svojho matraca oznámkovali číslom 2, 3 z desiatich, čiže ako veľmi tvrdý. Treba však povedať, že vzhľadom na spánkové návyky a príčiny bolesti chrbta, môžu mnohí ľudia potrebovať rôzne typy matracov.

Komentár
Pridaj
Komentuj (Pri komentároch nepouzivajte prosim diakritiku)
Meno:
Názov:
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
www.tabu.sk
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates