topleft
topright
Dnes je 15.10.2019, Meniny má Terézia

Análny kolík: len 5,80

9988-1.jpg

 

 

Guličky: len 6,90 Eur

3122.jpg

 

 

Putá: len 6,40

puta.jpg

 

 

Príprava na zimu icon_zdravie.png
Hodnotenie čitateľov: / 1
SlabéVynikajúce 
Napísal tabu   
18.11.2011

30-a-9-11.jpg Ako neochorieť na chrípku...

Vy, áno, vy! Teraz už nie ste nikde v bezpečí. Pretože neviditeľní nepriatelia číhajú všade...Kto teraz nie je v poriadku, toho to premôže veľmi jednoducho. Iba jedno jediné kýchnutie nakazeného - a hop, už je priamo okolo vás milión nepriateľov. A teraz dobré správy: napriek nepríjemným príznakom nie je až také tragické raz za čas chytiť nádchu, kašeľ alebo chrípku.

 

Pokiaľ to nie je častejšie ako päť alebo šesťkrát do roka a infekcia sa rýchlo vylieči, nie je to ešte príznak oslabeného obranného systému. Ak sa však z choroby dlho nemôžete spamätať, z nedoliečeného kašľa sa môže stať chronická bronchitída. Dlhotrvajúca nádcha môže viesť k zápalu dutín. A pôvodcovia zápalu mandlí môžu dokonca zaútočiť na srdce. To je dostatok dôvodov na to, aby sme sa zaoberali prevenciou. Keďže imunitný systém je komplexná štruktúra zložená z rozličných druhov buniek, prenosových látok, protilátok a hormónov, nevedia dokonca ani odborníci, ako posilňujú niektoré prostriedky a terapie obranyschopnosť organizmu.

 

NUTNÁ OBRANA

Ale isté je, že silná obrana sa dá natrénovať. Produkcia imuntných buniek môže byť zvýšená a ich reakčný čas môže byť skrátený. Najlepšou ochranou proti chrípke teda nie sú tabletky, ale zdravá životospráva. S týmito piatimi stratégiami sa dokonale pripravíte na zimu:

 

1.Stravovanie

Obrana chce byť nakŕmená. V zásade platí: vyzbrojte sa celou mnohorakosťou vitamínov a minerálnych látok zo zeleniny a ovocia. Predovšetkým vitamín C je známy ako vitamín proti nachladnutiu. Najvyšší obsah vitamínu C má surové ovocie a zelenina. Kto sa nedostane často k jedeniu surového ovocia a zeleniny, môže siahnuť po pohári multivitamínovej šťavy. Ďalšími prostriedkami na posilnenie imunitného systému sú zinok a selén. Selén je nenahraditeľnou zložkou mnohých enzýmov a je nevyhnutný na ochranu buniek - je to istý druh opravného systému. Nachádza sa vo veľkom množstve v rybách, mäse, vajciach a šošovici. Ešte niečo môžete veľmi jednoducho urobiť: imunitné bunky v sliznici nosa a hltana pracujú lepšie, keď je sliznica vlhká. Pite preto dva litre tekutín denne.

 

2.Pohyb

Kto sa pravidelne venuje vytrvalostných športom, udržiava v dobrej kondícii aj svoj imunitný systém. Štúdie potvrdzujú, že po miernom vytrvalostnom tréningu, ale aj po krátkej intenzívnej záťaži rastie prirodzeným spôsobom množstvo fagocytov. K tomu sú imunitné bunky ešte aj aktívnejšie. Na posilnenie obranného mechanizmu tela stačí aj málo pohybu: ženy, ktoré pätnásť týždňov päťkrát do týždňa pestovali plynulú chôdzu, potrebovali skoro o polovicu menej času na zničenie infekcie ako ženy zo skupiny, ktorá nebola taká aktívna. Dôležité je, aby ste sa zbytočne nepremáhali - to vyvoláva stres a spôsobuje skôr opak. Ak už máte nejakú infekciu, prestaňte so športovou aktivitou. Vaše telo je vtedy zamestnané obranou proti útočníkom, takže každá ďalšia námaha znamená pre neho dodatočnú záťaž.

 

3.Otužovanie

Pobyty v saune alebo aj teplo-studené sprchy - začať teplou, zmeniť na studenú a striedať - aktivujú bunky obranného mechanizmu. Takéto prostriedky sú však použiteľné iba pre zdravých jedincov so stabilným obehovým systémom.

 

4.Posilňovanie imunitného systému

Pravdepodobne najznámejším posilňovačom imunitného systému je extrakt z echinacey. Mnohí prisahajú, že má zázračné účinky, ale tento prostriedok nie je úplne neškodný. Nemeckí lekári sa od roku 1990 do roku 2001 zaoberali 131 prípadmi užívania echinaceových kvapiek, po požití ktorých došlo až k astme. Kto tomuto prostriedku napriek tomu verí, nemal by echinaceu užívať dlhodobo, ale v intervaloch: dvakrát do roka v priebehu troch až štyroch týždňov.

 

5.Duša

Na "zlomené" srdce nezomrie nikto. Ale skoro každý niečo takéto zažil: po nejakom nepríjemnom zážitku v práci alebo v láske sa človek veľmi rýchlo nakazí nejakou infekciou. Dôvod: psychický stres sa spojil so stresovými hormónmi ako napr. kortizón a vznikne zápal. Rovnako platí: kto je na tom psychicky dobre, má silnejšiu obranu. Dá sa to zmerať výškou hladiny protilátok. Využite tento poznatok, kto ignoruje duševné problémy, riskuje, že ochorie. Mimochodom, ak si chcete udržať dobrú náladu počas pochmúrnych mesiacov, potrebujete svetlo. Denne by to mala byť aspoň štvrťhodinka na čerstvom vzduchu, to podporuje produkcou hormónov šťastia.

 

Kto často alebo dlhodobo trpí infekčnými chorobami, mal by si dať urobiť test imunitného systému. Krvná vzorka vám dá obraz o stave vášho iminutného systému. Krvný obraz ukazuje, či máme k dispozícii dostatok imunitných buniek. Okrem toho odhaľuje stavy nedostatku niektorej z látok, napríklad zinku a selénu, alebo objaví vrodené vady. Zdravá strava a životne dôležité látky: zinok a selén, ale aj vitamín C,D a E pomáhajú pri slabom imunitnom systéme.

 

 

 

Komentár
Pridaj
Komentuj (Pri komentároch nepouzivajte prosim diakritiku)
Meno:
Názov:
Security Image

Powered by JoomlaCommentCopyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved.Homepage: http://cavo.co.nr/

 
< Predchádzajúca   Ďalšia >
 
www.tabu.sk
Joomla Templates by JoomlaShack Joomla Templates